dimarts, 17 d’octubre del 2023

Experiències viatgeres: Llacs i glaç als alps francesos

La Cris us presenta una nova experiència! Aquesta vegada és una aventura en família als peus del Mont Blanc.  

El nostre destí era anar a Chamonix (regió de l’Alta Savoia). Del Masnou a Chamonix hi ha 833 km. No ho vam fer d’una tirada, sinó que vam fer nit, tant d’anada com de tornada, en pobles turístics. A Chamonix hi vam estar quatre dies. 

Tipus de viatge: en família (dos adults i un nen de 7 anys).

Dies: 6 dies. 📆

Com arribar-hi: En cotxe🚗 . Anàvem amb el nostre cotxe, perquè amb un nen és molt còmode per aturar-te quan ho necessites. 

Com moure’s: Ens movíem amb el nostre cotxe. A gairebé tot arreu hi havia aparcament, però cal tenir clar que la majoria són de pagament. 

Sobre l’allotjament: Vam fer nits en diversos tipus d’allotjaments (reservats prèviament amb un mes d’antelació) i cal dir que tots diferents, però correctes. Com que viatjàvem amb un nen, vam preferir buscar apartaments o habitacions amb cuina pròpia o compartida, que és una bona manera per conèixer gent d’altres països. 🏨

Els àpats: La cuina francesa és exquisida. El plat tradicional de l’Alta Saboya és la tartiflette, un plat calent de patata i formatge gratinat🍲. Cal esmentar que les taules de formatges són molt bones i una opció excel·lent per sopar, tot i que molts dies sopàvem a l’apartament aprofitant que teníem cuina. L’aigua als restaurants és gratuïta i molt bona🍶. Les fleques també tenen opcions per fer un mos. Les quiches o uns bons croissants a mig matí no es poden deixar escapar.

Quant val un àpat en un restaurant? Entre 20 i 30 € (per persona). Un plat consistent i postres🍴. 

Quant val una nit en un apartament? 110-120€ aproximadament.

Els llocs o moments imprescindibles: 

  • Pujar a l’Aiguille du Midi i observar el Mont Blanc (muntanya més alta d’Europa). A 3.842 metres d’altitud, l’Aiguille du Midi és un dels símbols de la vall de Chamonix. Des del centre de Chamonix, surt un telefèric fins a l’Aiguille du Midi. Una primera parada, a 2.317 metres d’altitud i a mig camí de l’objectiu final, permet l’aclimatació a l’alçària abans d’emprendre l’últim tram fins arribar al cim. Et sents al bell mig d’unes muntanyes espectaculars. Cal reserva prèvia. 
  • Chamonix: Visita i passeig a la ciutat de Chamonix. És un poble turístic amb moltes terrasses i molts comerços especialitzats en roba tècnica i muntanyisme. El centre és zona de vianants i és molt agradable. 
  • Cinema 4D (a Chamonix). És un documental de 15 minuts dedicat a la muntanya i concretament a l’Aiguille du Midi. Amb les ulleres tens la sensació que voles per sobre les muntanyes. A més a més, notes el vent a la cara, hi ha olors, tremolors de terra. Una experiència immersiva amb tots els sentits. 
  • Mer de Glace: La Mer de Glace és una glacera visitable. Hi arribes amb tren (20-25 min) i telefèric o caminada. Nosaltres vam optar per anar-hi caminant. Quan hi arribes és com entrar en un túnel de gel, és realment impressionant. Hi ha informació del desglaç que pateix la glacera, que va retrocedint amb els anys a causa del canvi climàtic. Cal reserva prèvia. ⛇
  • Banyar-te en un llac: Banyar-se amb les muntanyes nevades de fons no té preu! És una meravella. Nosaltres vam optar per fer pícnic i passar una tarda al llac Passy. Hi ha un parc per a infants, zona arbrada amb molta ombra, zona de vòlei, bar amb terrassa i al llac hi pots practicar un munt d’esports (lloguer de caiac, surf de rem, etc.). 🌄
  • A banda d’aquestes visites imprescindibles hi ha una llarga llista d’excursions per descobrir els Alps francesos. La gran infraestructura de telecadires i telecabines permet contemplar els cims més coneguts des de ben amunt i fer caminades per a totes les edats i nivells. 📝Recomanem mirar bé els preus de les visites i dels telefèrics, perquè són molt cars i surt més econòmic comprar un MultiPass (Ens va costar molt comprar el tiquet MultiPass, vam perdre tota una tarda. Les guixetes tanquen aviat i la compra en línia no anava bé😲).

La gent i la cultura són...: A Chamonix hi ha molt turisme i els establiments estan acostumats als visitants. Cal tenir en compte que, tot i ser l’estiu, els horaris europeus són una mica diferents.

Recomanaries aquest viatge perquè...: És un lloc accessible per anar-hi amb cotxe (no és un viatge gaire llarg) i realment el clima i l’orografia són completament diferents. Estar al cim de les muntanyes més altes d’Europa no té preu i tocar neu a l’agost ens ha fascinat. En general és un espectacle natural de cims, llacs i glaceres que ens ha meravellat, a grans i petits. 

Alguna anècdota o alguna cosa que et va sorprendre molt: 

  • El temps és variable i sobretot amb el telefèric pots passar de tenir calor a tenir fred en poca estona. S’ha de portar roba d’abric i pluja, tot i ser al pic de l’estiu. 🌞🌂
  • Els parc infantils, les zones de pícnic, així com àrees de servei són força cuidades.

Com planificar el viatge: ☝ Guia de viatge dels Alps (Lonely Planet) i França i informació d’Internet. 

A qui recomanaries el viatge? A tothom: parelles, famílies, grups d’amics... 👌

El destí en tres paraules: Espectacular, muntanyes, aire pur🗻. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies!

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.