dimarts, 15 de març del 2022

Experiències viatgeres: Costa Rica

La Cecília, viatgera incansable, ens recomana viatjar a Costa Rica atreta pel seu medi natural. Li interessava aquest destí per la fauna, flora i els nombrosos parcs nacionals, que han estat, sens dubte, el gran valor d’aquest país.

Dades tècniques:
  • Capital: San José (339.581, any 2017)
  • Població total: 4.905.769 (2017)
  • Moneda: Colón i dòlar

*Dades Viquipèdia (10.03.2022)

L'experiència de la Cecília:

✅Tipus de viatge: Acompanyada d’una amiga

📅Dies: 24 dies

✈Com arribar-hi: Unes deu hores en avió. Barcelona - San José (amb escala a Madrid)

🚌Com moure’s: Nosaltres vam pensar que, un cop allà, miraríem les opcions i ja decidiríem. Vam veure que amb transport públic anàvem fent la mar de bé i així vam continuar. El que sí que vam fer va ser agafar el que ells en diuen “transfers turísticos”, que no són altra cosa que una mena de taxis col·lectius. El preu és més car, però guanyes temps i comoditat. Llogar un cotxe també és una bona opció, però nosaltres finalment no ho vam fer.

💰Els preus:

• En general els preus varien moltíssim en funció del lloc, la temporada i la categoria de l’establiment. Costa Rica no és el país més econòmic de l’Amèrica Central.
  • Sobre l’allotjament: Hi ha una bona oferta d’allotjaments. Una pensió correcta pot costar 40/50 €, però hi ha hotels, pensions i cabanes de diversos preus. Nosaltres reservàvem per Internet un parell de dies abans i mai no vam tenir cap problema, però en temporada alta cal reservar amb anterioritat i els preus són més cars. (L’esmorzar sol estar inclòs en el preu de l’habitació.)
  • Els àpats: El plat típic i més econòmic és el casado. És un plat combinat amb arròs, frijoles, alguna verdura i carn o peix. També se’n poden trobar de vegetarians. Els més econòmics els vam trobar a partir de 6/7 euros. El gallopinto és l’esmorzar tradicional: arròs, frijoles i ous, carn o formatge.

👀Els llocs imprescindibles:

• Parc Nacional Cahuita i Puerto Viejo (a la costa del Carib).
  • Parc Nacional de Tortuguero.
  • Volcà Arenal.
  • Parc Nacional Volcan Tenorio.
  • Reserva Biològica Bosque Nuboso de Monteverde.
  • Parc Nacional de Corcovado. Sens dubte el parc nacional més espectacular de Costa Rica. En un principi sembla molt allunyat de tot i mal comunicat, però, un cop allà, veus que hi pots arribar en un sol dia des de San José i en transport públic. Val la pena reservar-se 4 o 5 dies per a aquesta zona. Hi ha moltes combinacions per visitar-lo. En general, tota la península d’Osa és molt recomanable. Els preus, dels més alts de Costa Rica.
  • La zona de muntanya als voltants de San Gerardo de Rivas, a més de 2.000 metres sobre el nivell del mar, on pot fer un fred que pela.
  • Volcà Poás. Podria ser una agradable visita matinal per aprofitar el dia de tornada, ja que és a dues passes de l’aeroport de San José.

👋La gent i la cultura són...: La gent és educada i amable. La cultura indígena és pràcticament inexistent. És un país força americanitzat (influenciat pels EUA).

👌Recomanaries aquest viatge perquè...: És un viatge força fàcil. El país té una infraestructura decent i no et trobes problemes difícils de resoldre. Has d’anar en compte amb els micos (poden arribar a ser molt pesats i un pèl agressius). A favor també té que no hi ha cap barrera idiomàtica.

🌊Alguna anècdota: Una volta en barca des de Puerto Jimenéz pel Golfito, on ens vam trobar un grup molt nombrós de dofins que tenien moltíssimes ganes de jugar i d’ensenyar-nos totes les cabrioles, salts i tombarelles que sabien fer. Vam tenir una gran exhibició i va ser molt sorprenent.

😕Cal tenir en compte: Les ciutats no són gaire interessants.

💡Com planificar el viatge: Bàsicament, una bona guia del país i xerrar amb gent que hi hagi anat abans. Un cop allà, les recomanacions i comentaris de les altres persones viatgeres sempre són d’una gran ajuda.

👍A qui recomanaries el viatge? A tothom.

🌴El destí en tres paraules: Natura en estat pur.

Si voleu meś informació, podeu fer una ullada al web oficial de Costa Rica

😊També us pot interessar cercar a la biblioteca les guies de viatge de Costa  Rica.