25 de febrer 2026
Obrim per obres
Durant el mes de febrer, a la biblioteca hem acollit un projecte molt especial: l’Obrim per obres, un taller de lectura participativa. I què és, us preguntareu, un taller de lectura participativa? Els participants vénen amb un llibre i llegeixen junts, o com va la cosa? Doncs no exactament. La cosa va de descobrir camins. Camins que ens han traçat aquelles obres d’art, cançons, llibres... el que vulgueu. I, alhora, de com hem recorregut aquest camí i de com el fet d’haver-ho fet ens ha canviat la vida. Parlem d’un camí que mai hauríem transitat si no ens haguéssim topat amb aquella obra d’art que ens ha marcat profundament.
Per a nosaltres, el gran descobriment d’aquest taller ha sigut constatar de quina manera l’art ens ha fet com som. El pes de la creació literària, la música, el teatre o l’arquitectura, fins i tot, és molt més gran del que no ens pensem. I, de retruc, que potser a vegades no donem la importància que es mereix al món de la cultura. Els seus efectes a la societat no són tant quantitatius com qualitatius, i això és quelcom que no es pot calcular de cap de les maneres. No existeix una estadística oficial amb els nivells de profunditat emocional que ha desfermat l’obra d’un escriptor en els seus lectors. Això es porta per dins. I és molt emocionant descobrir que hi ha tants usuaris a les biblioteques a qui els ha passat el mateix.
Per aquest motiu, creiem que les obres que van sortir al taller del Masnou mereixen no una nova vida, sinó, potser, una nova llum. Algú que ens digui, que ens recordi: “Ei! Aquesta cançó, encara que no t’ho puguis creure ara mateix, li va canviar la vida a una persona. Escolta-la de nou.”
Volem donar afectuosament les gràcies a Jordi Boldú, llicenciat en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i creador i conductor del taller, per haver-nos proporcionat aquesta nova llum.
06 de febrer 2026
Descobrim Grècia (1a part)
- Alemanya (2018)
- El Marroc (2019)
- La Toscana (2020 i 2021)
- Portugal (2022)
- La República Txeca (2023)
- Àustria (2024)
- Suècia (2025)
Us presentem la programació de les primeres activitats del cicle, del mes de gener al maig.
👉Dijous 29 de gener, a les 18 h. Presentació del país: un cep, una olivera i un vaixell. Una pinzellada d’història i cultura, amb èmfasi especial en la visió que n’han donat els poetes. A càrrec de Pau Sabaté. Filòleg clàssic i traductor. Sala Joan Comellas.
👉Dijous 12 de febrer, a les 18 h. En ruta per Grècia. Redescobrir Grècia: noves propostes de viatge. Ponent: Gemma Fortea. Filòloga i arqueòloga. Sala Joan Comellas.
👉Dijous 19 de març, a les 18 h. Presentació del llibre En tierra de Dioniso. Amb l'autora Maria Belmonte i Kleri Skandami com a presentadora. Sala de les Lletres.
👉Dijous 16 d’abril, a les 18 h. Els primers filòsofs. Enric F. Gel ens farà un recorregut pel pensament dels primers filòsofs, i ens descobrirà com i per què va néixer la filosofia a Grècia. A càrrec d’Enric F. Gel. Doctor en filosofia. Sala de les Lletres.
👉Mostra documental: Viatgem a Grècia a través de Petros Màrkaris i altres autores i autors grecs. Exposició i préstec de llibres amb el carnet de la Biblioteca.
Aquest projecte és organitzat conjuntament amb UNESCO El Masnou i la Biblioteca Joan Comellas.
També et pot interessar:
- Els primers Jocs Olímpics Moderns: Atenes 1896
- La cuina grega
- Guies de Grècia
- Turisme de Grècia
- Literatura de viatges. 10 llibres de viatges a Grècia.

