divendres, 6 de juny del 2025

Dotze guardonats als Premis Literaris Goleta i Bergantí en l'edició més concorreguda des del 2021

Dotze infants i joves van ser guardonats per haver escrit les obres guanyadores de la 46a edició dels Premis Goleta i Bergantí de Poesia i Narrativa, adreçats a infants i joves d’entre 9 i 18 anys. En aquesta ocasió s’hi han presentat 165 poemes i relats, xifra que la situa com la convocatòria més concorreguda dels darrers anys. Cal remuntar-se al 2021 per trobar una participació superior. Aquell any van ser 270 les obres presentades, si bé s’ha de tenir en compte que va ser l’edició posterior a la pandèmia de la covid. Des d’aleshores, es va produir una davallada progressiva que s’ha revertit en l’edició d’enguany. El 2022 s’hi van presentar 154 escrits, 146 el 2023, i 134 el 2024.

L’acte d’entrega va tenir lloc a la Sala Joan Comellas de l’Edifici Centre. Conduït per Montserrat Condeminas, va comptar amb la participació de l’alcalde i altres regidors i regidores de l’Ajuntament. En la cloenda, el batlle, Jaume Oliveras, va felicitar tots els concursants per la qualitat dels textos presentats i va fer un al·legat en favor de la lectura i l’escriptura com a eines bàsiques per al creixement intel·lectual i personal.

Abans del parlament de l’alcalde, els dotze guardonats van pujar a l’escenari per recollir els seus premis, uns vals per bescanviar per un lot de llibres a la llibreria QuatreCincU. Els dels primers premis estan valorats en 150 euros. Els dels segons, en 75. Els guardons s’han atorgat a la primera i la segona obra més ben valorades en cadascun dels tres grups d’edat en què es divideixen les dues categories: el grup A, per a participants de 9 a 11 anys; el grup B, de 12 a 14 anys, i el grup C, de 15 a 18 anys.

Durant el lliurament dels premis, diversos membres del jurat van llegir fragments de les obres llorejades per tal que el públic pogués escoltar-ne un tast. A banda, val la pena esmentar que l’Ajuntament del Masnou presentarà les obres guanyadores a la Mostra Literària del Maresme. Els premis de prosa i poesia Goleta i Bergantí són organitzats per la Biblioteca Joan Coromines, que forma part de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, i per l’Ajuntament del Masnou.

Obres guardonades en la 46a edició dels Premis Goleta i Bergantí

Poesia A

 

 

 

1r premi

 Sophie Hernández

 El tresor dels pirates
del Masnou

Bergantí

2n premi

Jan Aguilera

 El meu poble

Bergantí

Poesia B

 

 

 

1r premi

Ingrid García Rosanes

Traç a traç

Escolàpies

2n premi

Génesis Roxana
Álvarez Zambrano

El gran llenguatge
de les ones

Bergantí

Poesia C

 

 

 

1r premi

Iker Fructuoso Martínez

Darrere
del llindar

Maremar - UB

2n premi

Jan Millet Piccardo

Això és viure

Bergantí

Narrativa A

 

 

 

1r premi

Nerea Jurado Casas

L'Emma i els secrets
de Barcelona

Lluis Millet

2n premi

Joana Aragó Amigó

No és fantasia

Ferrer i Guàrdia

Narrativa B

 

 

 

1r premi

Marc Reigada Àngel

El silenci trencat

Bergantí

2n premi

Pol Romero Fluvià

Més enllà
de les rodes

Bergantí

Narrativa C

 

 

 

1r premi

Oliver Pintó Maridueña

La ciutat
dels invisibles

Bergantí

2n premi

Gràcia Molina Martín

Sota el mateix
llum

Lluis Millet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies!

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.