dijous, 19 de juny del 2025

Les 5 millors vistes panoràmiques del Maresme

Els paisatges, el mar i la muntanya són tres elements més carismàtics per definir el Maresme. Us presentem els 5 millors miradors de la comarca i rutes de senderisme per arribar-hi, una autèntica finestra pels amants de les vistes inoblidables. Tant si ets un amant del senderisme o de la fotografia no et perdis aquests recorreguts per veure unes panoràmiques que estem segurs que et sorprendran. 

1- Mirador del Sagrat Cor

Situat a prop de Teià, aquest mirador permet gaudir d'unes vistes del litroal maresmenc. Al mirador hi trobaràs una estàtua de marbre de Carrada que data de 1956. La figura, amb els braços osberts, mira directament a l'església de Teià i gaudeix d'una magnífica vista sobre la riera de Teià i el mar. A uns 200 metres trobareu el Refugi de la Ferreria del Vedat. 

Municipi: Teià. 

Ruta recomanada: Ruta del Vedat

2-Mirador de la Creu de Canet

Situat a Canet de Mar, aquest mirador ofereix una vista panoràmica impressionant del litoral maresmenc. La Creu de Canet és un punt emblemàtic per als amants del senderisme i un lloc ideal per gaudir del mar i les muntanyes en un sol cop d'ull. Des d'aquest punt, pots veure tota la costa, les platges de Canet i fins i tot Montjuïc, a Barcelona, en dies clars.

Municipi: Canet de Mar

Ruta recomanada: Canet-La Creu

3- Mirador de la Cornisa

A tocar del Parc de la Serralada Litoral, aquest mirador és un dels millors llocs per gaudir d'una panoràmica del Maresme envoltat de natura. És un punt de pas habitual per a senderistes i ciclistes. El Mirador de la Cornisa ofereix unes magnífiques vistes del mar Mediterràni i el litoral català. A més, és un lloc ideal per veure el cel estrellat en una nit clara.

Municipi Premià de Dalt. 

Ruta recomanada: Ruta de l'Esquirol

4- Castell de Burriac

Un dels miradors més icònics del Maresme és el del Castell de Burriac. Situat al terme municipal de Cabrera de Mar, el Castell de Burriac es troba dalt d'un turó i ofereix unes vistes espectaculars de tota la costa i de l'interior de la comarca. L'ascensió és una experiència que combina història i paisatge.

Municipis: Argentona, Cabrera de Mar.

Ruta recomanada: Castell de Burriac des d'Argentona

5- Mirador de la Vall de Montalegre

Aquest mirador, és una joia amagada dins del Parc de la Serralada Litoral, ofereix una panoràmica espectacular de la Vall de Montalegre i les muntanyes que l'envolten. És un espai tranquil i perfecte per desconnectar en plena natura. Des d'aquí, pots veure el paisatge ondulat de la vall i la vegetació exuberant que caracteritza aquesta part del Maresme.

Municipi: Tiana

Ruta recomanada: La Vall de Montalegre 

També et pot interessar:

dimarts, 17 de juny del 2025

Club de lectura: programació de l'últim quadrimestre de 2025

Ja tenim preparada la programació del club de lectura de l'últim quadrimestre del 2025. La selecció de lectures s'ha portat a terme a partir de la proposta de la nova conductora de l'activitat, Dàlia Bonet Rajmil, i del personal de la Biblioteca.

Dàlia Rajmil Bonet, periodista cultural i llibretera, ha treballat més de 20 anys en el sector de la comunicació des de diferents àmbits i formats. Els darrers 10 anys els ha passat entre llibres, fent de lectora professional, crítica, correctora, editora i dinamitzadora d'activitats relacionades amb el foment de la lectura.

Programació setembre-desembre 2025:
Trobareu la guia de lectura en aquest enllaç, i en paper a la biblioteca.

El club de lectura de la Biblioteca Joan Coromines del Masnou es celebra el tercer dimecres de mes. Els exemplars els proporciona la biblioteca aproximadament un mes abans de la data de lectura, ja sigui mitjançant un lot de llibres preconfigurat o bé a través del servei de préstec interbibliotecari.

divendres, 6 de juny del 2025

Dotze guardonats als Premis Literaris Goleta i Bergantí en l'edició més concorreguda des del 2021

Dotze infants i joves van ser guardonats per haver escrit les obres guanyadores de la 46a edició dels Premis Goleta i Bergantí de Poesia i Narrativa, adreçats a infants i joves d’entre 9 i 18 anys. En aquesta ocasió s’hi han presentat 165 poemes i relats, xifra que la situa com la convocatòria més concorreguda dels darrers anys. Cal remuntar-se al 2021 per trobar una participació superior. Aquell any van ser 270 les obres presentades, si bé s’ha de tenir en compte que va ser l’edició posterior a la pandèmia de la covid. Des d’aleshores, es va produir una davallada progressiva que s’ha revertit en l’edició d’enguany. El 2022 s’hi van presentar 154 escrits, 146 el 2023, i 134 el 2024.

L’acte d’entrega va tenir lloc a la Sala Joan Comellas de l’Edifici Centre. Conduït per Montserrat Condeminas, va comptar amb la participació de l’alcalde i altres regidors i regidores de l’Ajuntament. En la cloenda, el batlle, Jaume Oliveras, va felicitar tots els concursants per la qualitat dels textos presentats i va fer un al·legat en favor de la lectura i l’escriptura com a eines bàsiques per al creixement intel·lectual i personal.

Abans del parlament de l’alcalde, els dotze guardonats van pujar a l’escenari per recollir els seus premis, uns vals per bescanviar per un lot de llibres a la llibreria QuatreCincU. Els dels primers premis estan valorats en 150 euros. Els dels segons, en 75. Els guardons s’han atorgat a la primera i la segona obra més ben valorades en cadascun dels tres grups d’edat en què es divideixen les dues categories: el grup A, per a participants de 9 a 11 anys; el grup B, de 12 a 14 anys, i el grup C, de 15 a 18 anys.

Durant el lliurament dels premis, diversos membres del jurat van llegir fragments de les obres llorejades per tal que el públic pogués escoltar-ne un tast. A banda, val la pena esmentar que l’Ajuntament del Masnou presentarà les obres guanyadores a la Mostra Literària del Maresme. Els premis de prosa i poesia Goleta i Bergantí són organitzats per la Biblioteca Joan Coromines, que forma part de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, i per l’Ajuntament del Masnou.

Obres guardonades en la 46a edició dels Premis Goleta i Bergantí

Poesia A

 

 

 

1r premi

 Sophie Hernández

 El tresor dels pirates
del Masnou

Bergantí

2n premi

Jan Aguilera

 El meu poble

Bergantí

Poesia B

 

 

 

1r premi

Ingrid García Rosanes

Traç a traç

Escolàpies

2n premi

Génesis Roxana
Álvarez Zambrano

El gran llenguatge
de les ones

Bergantí

Poesia C

 

 

 

1r premi

Iker Fructuoso Martínez

Darrere
del llindar

Maremar - UB

2n premi

Jan Millet Piccardo

Això és viure

Bergantí

Narrativa A

 

 

 

1r premi

Nerea Jurado Casas

L'Emma i els secrets
de Barcelona

Lluis Millet

2n premi

Joana Aragó Amigó

No és fantasia

Ferrer i Guàrdia

Narrativa B

 

 

 

1r premi

Marc Reigada Àngel

El silenci trencat

Bergantí

2n premi

Pol Romero Fluvià

Més enllà
de les rodes

Bergantí

Narrativa C

 

 

 

1r premi

Oliver Pintó Maridueña

La ciutat
dels invisibles

Bergantí

2n premi

Gràcia Molina Martín

Sota el mateix
llum

Lluis Millet